Általános Szerződési Feltételek a dekor-varazs.hu webáruházból történő vásárlás esetén
Hatálybalépés időpontja: 2016.05.20
I. Általános információk
1.1. Az Eladó adatai
Cégnév: Sigma-Tel 2000 Bt.
Székhely: 6500 Baja, Dózsa György út 74.
Telephely: 6500 Baja, Dózsa György út 74.
Adószám: 21555031-2-03
Cégjegyzékszám: 0306115310
Cégvezető: Jelencsity Miklós
E-mail cím: dekorvarazs@gmail.com
A bejegyző bíróság megnevezése: Bács-Kiskun Megyei Cégbíróság
Tárhely szolgáltató:
Név: Shopmasters-Informatika Kft.
Székhely: 1063 Budapest, Kmety György u. 18. fszt. 1.
Weboldal: shopmasters.hu
Adószáma: 23130232-2-42
1.2. Fogalmak
Eladó: a webáruház üzemeltetője, amely a webáruházban kínált árut értékesítő szolgáltatást nyújtó 1.1. pontban meghatározott jogi személy
Vevő: az a természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki/amely a webáruházzal adásvételi szerződést köt
Felek: az adásvételi szerződésben szereplő szerződő személyek, az Eladó és a Vevő együttesen
Adásvételi szerződés: a Felek között a webáruház kínálatából a Vevő által kiválasztott áru tulajdonjogának átruházására irányuló szerződés
Áru: a webáruházban az Eladó által eladásra kínált termék
Vételár: az a bruttó, általános forgalmi adót tartalmazó ár, amelyen az Eladó az árut eladásra kínálja
Szállítás: az adásvételi szerződés tárgyát képező árunak a Vevő által megjelölt címre történő eljuttatása és a Vevő (vagy megbízottja) részére történő átadása
Szállító: az Eladóval szerződött futár szolgálat, vagy postai szállító
Szállítási díj: a vételáron felül az áru kiszállításának ellenértékeként megfizetésre kerülő összeg
Webáruház: elektronikus úton, távollevők részére, ellenszolgáltatás fejében nyújtott szolgáltatás, amelyhez a szolgáltatás igénybe vevője egyedileg fér hozzá
1.3. A webáruház általános bemutatása
A webáruházban történő vásárlással adásvételi szerződés jön létre az Eladó és a Vevő között.
A webáruházban történő vásárlás esetén a jelen Általános Szerződési Feltételekben leírtak szerint a megrendeléssel a Vevő vételi ajánlatot tesz, amelynek visszaigazolásával jön létre az adásvételi szerződés e az Eladó és a Vevő között. A létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal jön létre.
A szerződéskötés nyelve magyar.
A szerződés a magyar jog hatálya alá tartozik.
II. Elektronikus szerződéskötés (vásárlás) menete
2.1. Az áru bemutatása, árak, akciós termékek
A webáruházban minden áru képpel és leírással kerül bemutatásra, amely megkönnyíti a vásárló számára az áru kiválasztását és a vásárlás melletti döntést. Mindezek mellett felhívjuk a figyelmet arra, hogy az oldalakon található képek csak illusztráció céljára szolgálnak, a tényleges termékek eltérhetnek a képen látottaktól.
Az eladó nem vonható felelősségre és a vevő nem kérhet kártérítést, amennyiben a végtermék és a képernyőn megjelenített színek különböznek, tekintettel arra, hogy a különböző készülékek kijelzői optikai illúziókat generálhatnak, illetve olyan színeket jeleníthetnek meg, amelyek nem egyeznek meg 100%-ban a végtermék színeivel.
A webáruházban olykor akciókat kínálunk, az egyes akciókat a webáruház egyértelműen feltünteti, az akció keretébe tartozó termékek, és a vonatkozó kedvezmények megjelölésével. Az akciós áruk esetében az akció minden esetben a megadott dátumig, vagy a készlet erejéig tart.
2.2. Az áru kiválasztása, a vásárlás menete
Az áruról annak képére kattintva és annak leírásában törekszünk a legszélesebb körű, a vásárló döntését elősegítő információkat megadni. Az áru kiválasztása a "Kosárba" helyezéssel történik. Ezt követően mód van újabb áruk kiválasztására és kosárba helyezésére, kiválasztott áruknak a kosárból való eltávolítására, vagy a vásárlás véglegesítésére és a rendelés feladására.
Eladó a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti a Vevő azonosításához szükséges természetes személyazonosító adatokat és lakcímet. Az ezzel kapcsolatos rendelkezéseket Eladó Adatvédelmi Nyilatkozata tartalmazza.
Amennyiben a Vevő a megrendelését és a megadott adatait megfelelőnek találja, úgy a rendelés feladásával azt véglegesítette.
Az eladó elemezheti és ellenőrizheti az összes rendelést, illetve felfüggesztheti, vagy lemondhatja az összes rendelést, illetve kiszállítást, valamint értesítheti az állami hatóságokat abban az esetben amennyiben bármilyen csalás gyanúja merül fel az ügyfél felől a rendeléssel, vagy a fizetéssel kapcsolatosan. Az eladó nem vonható felelősségre abban az esetben, ha fizetéskor bármilyen csalás történik (pl. lopott/talált bankkártyával való fizetés).
2.3. Megrendelés visszaigazolása
A megrendelés beérkezését a webáruház haladéktalanul, a rendszer által küldött e-maillel visszaigazolja. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelt áruk és azok árának felsorolását, a Vevő által megadott nevet és szállítási címet, a szállítási költséget és a megrendelés nyilvántartási számát. Amennyiben a visszaigazolás 48 órán belül nem történik meg, Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.
Az áru szállítási díjáról a Vevő a megrendelés véglegesítése előtt előzetesen megfelelő tájékoztatást kap, illetve a szállítási díj összege az Eladó által kiállított számlán a Vevő által választott szállítási módtól függően pontosan feltüntetésre kerül.
Vevő a következő fizetési módokból választhat:
A megadott szállítási és fizetési feltételek csak magyarországi címekre való kiszállításra vonatkoznak. Más országba való szállítási igény esetén szükséges egyeztetni e-mailben.
3.1.1. Előre utalás (átutalás) Vevő a véglegesített megrendelés vételárát átutalással is megfizetheti. Eladó kizárólag a vételár teljes mértékben történő megfizetését követően teljesít, és adja át a Szállítónak az árut. Amennyiben kiszállítással rendeli a terméket és előre utalást választotta, a szállítási költség magyarországi címekre 990 Ft.
Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolásban szereplő megrendelésszámot. Az ennek elmulasztásából vagy a megrendelésszám hibás feltüntetéséből eredő károkért Eladó semmilyen felelősséget nem vállal, a károkat és a többletköltségeket Vevő viseli. Utalást magyar bankszámláról tudunk fogadni.
3.1.2. Utánvétel Az elfogadott megrendelés vételára a futárszolgálattal történő szállítást követő átvétel időpontjában a kézbesítőnek készpénzben vagy a helyszínen bankkártyával fizetendő. Az országos utánvétes kiszállítás bruttó díja 1290 Ft, tehát ez a szállítási költség magyarországi címekre való kiszállításra vonatkozik. 10.000 Ft megrendelés felett a szállítás díjtalan.
3.1.3. Online bankkártyás fizetés Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTP Bank fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a webáruház oldalán. Az internetes áruház az Ön kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet. Az OTP SimplePay fizetőoldalra történő átirányítás előtt a Vevőnek az alábbi adattovábbítási nyilatkozatot szükséges elfogadnia a bankkártyás fizetés létrejöttéhez:
"Tudomásul veszem, hogy a(z) Sigma-Tel 2000 Bt. (Székhely: 6500 Baja, Dózsa György út 74.) adatkezelő által a(z) www.dekor-varazs.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím adatok és szállítási cím adatok.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo- aff"
Áruházunkban az alábbi kártyatípusokkal fizethet:
3.2. Szállítás Az áruk szállítási címre történő szállítását az Eladóval szerződött Szállító cég, GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (továbbiakban Szállító) végzi. Az áru kiszállítására az Eladó és a Szállító között létrejött szállítási szerződés feltételei vonatkoznak. A szállítás várható időpontjáról Eladó a Vevőt a telefonos egyeztetés során értesíti.
A megrendelt termékek kiszállítását a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. végzi minden esetben. Gyors és hatékony csomagszállítás háztól házig. Magyarországon, minden városban és településen a csomagokat, a felvételt követő munkanapon, munkaidőben (8-17 óra között) kézbesítik.
Amennyiben Vevő helyes, használható e-mail címed adott meg a megrendelés során és a telefonos egyeztetés alatt nem kérte a szolgáltatás mellőzését: A GLS e-mailen értesíti a címzettet a csomagszállítás megrendelését követően. Az első értesítő tartalmazza a csomag minden fontosabb adatát, az ügyfélszolgálat elérhetőségét és a GLS Delivery Manager weboldal közvetlen linkjét. Az online felületen a címzett számos kézbesítési mód közül választhat. Például választhat egy új kiszállítási dátumot, megadhat egy másik címet, vagy átirányíthatja a csomagot egy GLS CsomagPontba. A második e-mail értesítőt a kiszállítás napjának reggelén kapod meg, amikor a futár megkapja a csomagot és hozzárendeli a 3 órás időablakkal a várható kiszállítást. Ez az üzenet tartalmazza a futár telefonszámát és az ügyfélszolgálat elérhetőségét is. Ha az első kézbesítési kísérlet sikertelen volt, a címzettet automatikusan értesítjük e-mailen vagy SMS-ben. Az üzenet tartalmazza a GLS Delivery Manager weboldal elérhetőségét, ahol ki lehet választani a következő kézbesítési módot. 3 kézbesítési kísérlet is lesz, ha szükség van rá! Már az első kézbesítési kísérlet Depóvárosokban igény szerint munkaidő után is kérhető 17-20 óra között. A feladás a rendeléstől számítva 1-4 munkanapra lehet, a megrendelt termék(ek)től függően. A megrendelésnél lehetőség nyílik GLS Csomagpontba kérni a csomagot. A GLS SMS-ben tájékoztatja a címzettet arról, hogy a csomagja megérkezett a GLS CsomagPontba. Az értesítés után 5 munkanapon belül bármikor átvehető a küldemény, figyelembe véve a csomagátvevő helyek nyitva tartási idejét. Amennyiben a címzett nem veszi át a csomagot az értesítést követő 3. munkanapon, e-mailben emlékeztetőt kap. Az átvételnél a címzettnek be kell mutatnia a személyazonosságot igazoló okmányát és hivatkoznia kell a csomagszámra. Az utánvétes csomagoknál készpénzfizetési lehetőségre, illetve 2017. 10. 19. után feladott csomagokra bankkártyás fizetésre a GLS futárnál van mód.
A teljesítés a Vevő által történő szállítási címre történő kiszállítással, és annak a Vevő vagy megbízottja részére történő átadással történik. A kárveszély az átadással száll át a Vevőre.
A falmatricákat amennyiben nem helyezik fel egyből a csomag átvétele után, szobahőmérsékleten kell tárolni, kiterítve.
III. Elállás joga
4.1. Eladó elállási joga
Amennyiben Vevő az átutalást a számlán feltüntetett fizetési határidőn belül (általában 10 naptári nap) nem teljesíti Eladó a szerződéstől elállhat.
Az Eladót megilleti az adásvételi szerződéstől történő elállás joga még abban az esetben, ha a Vevővel nem sikerül kapcsolatba lépni többszöri próbálkozás után sem (telefon, e-mail), és Vevőtől nem érkezik visszajelzés 7 napon belül az Eladó felé.
4.2. A Vevő elállási joga
Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Ha Vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Sigma-Tel 2000 Bt., 6500 Baja, Dózsa György út 74. ; e-mail: kapcsolat@dekor-varazs.hu.
Az elállás joghatásai
Ha A Vevő eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az általa teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vevő az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A termékek árának megtérítése csak banki átutaláson keresztül lehetséges. Készpénzes visszafizetést, készpénz küldést, csekk befizetést és semmilyen egyéb pénzküldési módszert nem vállalunk! E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli. Vevőnek írásban kell megküldenie a számlaszámot, melyre az összeget kéri.
Vevő köteles számunkra a terméket és a vásárlást igazoló számlát indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket és a vásárlást igazoló számlát.
A terméket ne utánvéttel küldje vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, annak visszajuttatásának költsége is a vevőt terheli!
A Vevő az őt megillető elállási jogot tartozik rendeltetésszerűen, e jogával vissza nem élve gyakorolni. Visszaélésnek minősülő elállás esetén Eladó mentesül az áru visszavételének és a vételár visszafizetésének kötelezettsége alól.
Eladó kizárólag a sérülésmentes, nem használt, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek Vevőt terhelik. A visszaszállítás során eltűnt áruért Eladót felelősség nem terheli. Az áru hiányában az Eladót semmilyen kötelezettség nem terheli.
IV. Szerződés módosítása
Vevő írásban kérheti a szerződés módosítását és az áru cseréjét. A cserére irányuló kérést Eladó nem köteles elfogadni. Amennyiben a Felek között a cserére megállapodás jön létre, úgy a kiszállítás és visszaszállítás költségei Vevőt terhelik.
V. Szavatosság és jótállás
5. Kellékszavatosság
Vevő választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Választott kellékszavatossági jogáról a Vevő egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Vevő a kellékszavatossági igényét az Eladóval szemben érvényesítheti.
6. Termékszavatosság
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Vevő a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
7. Jótállás
A jótállás időtartama egy év.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vevő, egyébként viszont a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
VI. Panaszkezelés
E-mail cím: kapcsolat@dekor-varazs.hu
Telefonszám: 06 70 455 46 87
Postai cím: Sigma-Tel 2000 Bt, Magyarország, 6500 Baja, Dózsa György út 74.
Amennyiben a termékre panasz lenne, a képet kérjük szépen mellékelni a hibáról, panaszról e-mailben.
Az eladó nem vállal felelősséget a károkért amelyek a következő okokból adódnak:
1. A festés minősége nem megfelelő, vagyis nem volt lekaparva az előző festék rendesen vagy nem volt kellő alapozás a festés előtt.
2. A transzferfóliát nem kellő óvatossággal volt lehúzva a falról.
3. A festés nagyon friss volt és nem száradt meg rendesen.
4. A festés kivitelezése bármilyen módon megkérdőjelezhető.
5.Vevő nem vette figyelembe a webáruházban értékesített dekorációkról szóló fontos információkat, melyek az alábbiak:
Amennyiben nincs megelégedve egy bizonyos termékkel, 14 napon belül visszaküldheti. Termékeinkre visszafizetési garanciát vállalunk, a Vevőnek jogában áll írásban tájékoztatni az Eladót, hogy a termék(ek)re nem tart igényt.
A visszaküldött termékeket csak használatlan és sértetlen állapotban, az eredeti csomagolásban fogadjuk el.
Visszaküldött termékek esetén az újabb kiszállítási költségek a vevőket terhelik.
A rosszul felhelyezett matricákért, illetve a felhelyezés következtében keletkezett bárminemű kárért nem vállalunk felelősséget!
Amennyiben pénzvisszafizetésre kerül sor, a vevőnek írásban kell jelezni az eladó felé a bankszámlaszámot, amire az eladó a termékek összegét elutalhatja.
FIGYELEM! A termékek árának megtérítése csak banki átutaláson keresztül lehetséges. Készpénzes visszafizetést, készpénz küldést, csekk befizetést és semmilyen egyéb pénzküldési módszert nem vállalunk!
A tizennégy napos gondolkodási idő és pénzvisszafizetési garancia nem vonatkozik többek között a következő árucikkekre: egyedi megrendelésre készült, egyértelműen a vevő egyedi igényeinek megfelelően előállított termékekre (pl. méretre szabott matrica, egyedi matrica, egyedi vászonkép).
VII. Hírlevélre történő feliratkozás
A webáruház látogatóinak lehetőségük van arra, hogy az Eladó hírlevelére feliratkozzanak a nevük és e-mail címük megadásával.
A feliratkozás során megadott személyes adatok kezelését Eladó az Adatkezelési Nyilatkozatban megadott feltételek szerint kezeli.
VIII. Szerződésre alkalmazandó jog, jogviták elintézésének módja
A Felek a szerződésből eredő jogvitájukat egymás közötti egyeztetéssel békés úton törekszenek megoldani. Amennyiben a jogvita rendezése bíróságon kívül nem vezet eredményre, úgy a Felek kikötik az Eladó székhelye szerint illetékes, az ügyre hatáskörrel rendelkező bíróság kizárólagos illetékességét.
Az ÁSZF hatálya az Eladóra, valamint a Vevőkre terjed ki. Az ÁSZF hatálya nem terjed ki a fizetést bonyolító pénzintézetre, valamint a Szállítóra.
Az ÁSZF érvényes szövegének hatályba lépése napja: 2016.05.20
Az ÁSZF módosításának esetén a folyamatban lévő megrendelésekre a megrendelés dátuma szerint érvényes ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
Jelen szerződés vonatkozik a Dekor-Varázs webáruházból rendelőkre, és minden olyan megrendelőre aki más csatornán (telefonon, e-mailben, stb.) adta le hozzánk a megrendelését. A szerződés egyedi megrendelésekre (egyedi méret, egyedi minta, egyedi termék) is vonatkozik.